Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

250 km/h „bez problemów technicznych”. Nocne testy z Pendolino na CMK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
07-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
250 km/h „bez problemów technicznych”. Nocne testy z Pendolino na CMK
fot. PKP Intercity
Od 26 do 29 marca na Centralnej Magistrali Kolejowej podczas nocnych przerw w ruchu prowadzono testowe jazdy z prędkością 250 km/h. Do ich przeprowadzenia wykorzystano EZT ED250 należący do PKP Intercity. Był to element procesu uzyskiwania dopuszczeń do rozkładowego ruchu pociągów z tą prędkością.

Z dostępnych w mediach społecznościowych relacji wynika, że blisko 225 km długości magistrali udało się przejechać w niecałą godzinę. – Spółka wynajęła jednostkę ED250-003 wraz z obsługą trakcyjną do jazd testowych po linii kolejowej nr 4 Pomorskiemu Przedsiębiorstwu Mechaniczno-Torowemu – informuje rzecznik PKP Intercity Maciej Dutkiewicz. Jak dodaje, wynajęcie pojazdu nie zakłóciło realizacji rozkładu jazdy.

Na nasze pytania wysłane do PPM-T odpowiedział Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego spółki-matki – PKP PLK. – Testy, które przeprowadzała firma PPM-T przy współpracy z Instytutem Kolejnictwa i przy udziale pracowników Polskich Linii Kolejowych, polegały na sprawdzeniu możliwości jazdy z prędkością 250 km/h na całej Centralnej Magistrali Kolejowej. Podczas przejazdu badano jakość odbioru prądu z sieci trakcyjnej oraz wzajemne oddziaływania na styku pantograf – przewód jezdny – informuje.

Według naszego rozmówcy testy przebiegły bez problemów technicznych. – Aktualnie specjaliści z Instytutu Kolejnictwa analizują zebrane dane, a pełne opracowanie wyników potrwa kilka tygodni – zapowiada. Opisywane próby są konieczne do uzyskania dokumentów, które umożliwią kursowanie pociągów na CMK z prędkością do 250 km/h.

Zarządca infrastruktury zapewnia, że sukcesywnie przygotowuje Centralną Magistralę Kolejową do umożliwienia ruchu z prędkością do 250 km/h. Na przeszkodzie stoi jednak brak czynnego systemu ETCS poziomu 2. Mimo wielu zapewnień mediacje z wykonawcą niezbędnego do jego działania systemu łączności GSM-R wciąż nie doprowadziły do wznowienia prac. Na CMK prędkość maksymalna wynosi dziś zaledwie 160 km/h.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP PLK: Na CMK nie będzie prędkości powyżej 250 km/h

Infrastruktura

PKP PLK: Na CMK nie będzie prędkości powyżej 250 km/h

Roman Czubiński 05 lutego 2025

CMK: Co z przystankiem Biała Rawska? Nie wcześniej niż 2026 rok

Infrastruktura

Malepszak: Ponad 200 km/h na CMK najwcześniej w 2027 r.

Infrastruktura

Malepszak o CMK. Nie będzie 250 km/h w 2025 r.

Infrastruktura

Na CMK trwają prace za 1,8 mld zł. Kiedy koniec modernizacji?

Infrastruktura

CMK: ERTMS w grudniu 2025 r. Inne przygotowania trwają

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP PLK: Na CMK nie będzie prędkości powyżej 250 km/h

Infrastruktura

PKP PLK: Na CMK nie będzie prędkości powyżej 250 km/h

Roman Czubiński 05 lutego 2025

CMK: Co z przystankiem Biała Rawska? Nie wcześniej niż 2026 rok

Infrastruktura

Malepszak: Ponad 200 km/h na CMK najwcześniej w 2027 r.

Infrastruktura

Malepszak o CMK. Nie będzie 250 km/h w 2025 r.

Infrastruktura

Na CMK trwają prace za 1,8 mld zł. Kiedy koniec modernizacji?

Infrastruktura

CMK: ERTMS w grudniu 2025 r. Inne przygotowania trwają

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5